Vores privatlivspolitk

Din sikkerhed er vores prioritet

Gældende fra 1. Januar 2023 – Senest opdateret 1. februar 2024
Vi tager forbehold for tastefejl og ændringer.

Alle aftaler indgås med Detalge
CVR nr. 41471786
Fugleparken 53, 2690 Karlslunde
Danmark
Telefon: 23850202
E-mail: kontakt@detalge.dk

Detalge bruger en række binavne, som indgår under Detalge aktiviteter og som til enhver tid også er omfattet disse handelsbetingelser.
Binavne:

Detalge er herunder angivet “Detalge”, “vi”, “os” og lignende betegnelser.
Kunden er herunder angivet “kunde”, “dig”, “i” og lignende betegnelser.

Nærværende Handelsbetingelser er gældende for privat-og erhvervskunder.

1. TILBUD, ORDREBEKRÆFTELSE OG ACCEPT

På din anmodning vil du modtage en e-mail, hvori dit tilbud er vedhæftet. Denne skal besvares hvor dit tilbud kan accepteres. Tilbud accepteres i henhold til den pris og de vilkår som fremgår i tilbuddet.

Tilbudspriser er dynamiske og kan variere afhængigt af serviceydelse, sæson, materiale priser mv. Tilbud kan gensendes med opdaterede priser, vilkår mm. Det er til enhver tid den nyeste tilsendte tilbudsversion, der er gældende. Det er den på accept-tidspunktet viste pris og vilkår, der er bindende for dig som kunde.

Din ordre, bestilling og aftale-dagen er bindende for dig som kunde, når du har modtaget en skriftlig ordrebekræftelse fra Detalge. Dette gør sig også gældende ved mundtlig/telefonisk accept af tilbud.

Tilbud afgives på baggrund af oplysninger fra kunden og opmåling i offentlige registre, måleværktøjer på internettet samt eventuel fysisk besigtigelse. Er de fysiske forhold væsentligt ændret i forhold til angivne oplysninger fra kunden, offentlige registre og måleværktøjer på internettet, er Detalge ikke bundet af tilbudsprisen og dermed ej heller ordrebekræftelsen. Vilkår for væsentlige ændringer i omfang og areal, i forhold til forudgående opmåling via kunden, offentlige registre og måleværktøjer på internettet, fremgår under de respektive serviceydelser i disse handelsbetingelser.

Det er vigtigt at understrege, at din ordrebekræftelse fungerer, som et aftalt estimat af omfanget, vurderet efter bedste evne (på offentlige registre og måleværktøjer på internettet). Ønsker du en eksakt pris før vi udfører arbejdet, er du altid velkommen til at få besigtiget omfanget og opmålt dit areal, før datoen for udførelsen.

2. DETALGES YDELSER OG PRISER

Detalges serviceydelser omfatter kun de, i tilbuddet specificerede produkter og serviceydelser.
Detalge forpligter sig, i nærværende handelsbetingelser samt eventuelt specielt indgået aftalevilkår, til at levere vores serviceydelser af sædvanlig god kvalitet herunder imprægnering, sand og alge-produkter mv.
Vores vejledende priser kan ses på vores hjemmeside, samt ved rekvirering af et uforpligtende tilbud på en pågældende ydelse. Vi forbeholder os retten til at regulere samt føre tilbud og kampagner efter dansk lovgivning. Alle vejledende priser er opgivet i danske kroner.

3. DATO OG TIDSPUNKT FOR UDFØRELSE

I forbindelse med din ordrebekræftelse aftales en passende dato for arbejdets udførsel og et tidsrum for, hvornår vi forventer at ankomme hos dig. Det skal dog understreges at ingen af vores opgaver er ens, hvorfor et præcist tidspunkt kan være svært at aftale. Vi giver derfor et tidsinterval på, hvornår vi forventer at ankomme den pågældende dato f.eks. mellem kl. 12-14. Aftaler vi en dato med opstart fra morgenstunden, vil vi typisk ankomme mellem kl. 7-7:30.

Skulle der opstå en akut forhindring, eksempelvis dårligt vejr, sygdom eller anden form for uset forhindring, vil vi kontakte dig hurtigst muligt for at finde en passende løsning og eventuelt en ny tid.

4. AFLYSNING ELLER ÆNDRING AF AFTALETIDSPUNKTE

Da det kræver planlægning og medarbejderkoordinering, er indgået aftaler bindende. Ønsker du at aflyse din tid opkræves et gebyr. Gebyrets størrelse afhænger af, hvornår det gøres:

Aflysning efter accept af tilbud495 kr. inkl. moms
Aflysning mellem 3 – 5 dage før aftaletidspunktet795 kr. inkl. moms
Aflysning mellem 1 – 2 dage før aftaletidspunktet1895 kr. inkl. moms
Aflysning på dagen for aftaletidspunktet2495 kr. inkl. moms

Ønsker du at ændre aftaletidspunktet ved at rykke aftalen til en anden dag, kan dette frit gøres senest 7 dage før aftaletidspunktet. Ønsker du at rykke aftalen med kort varsel, er følgende gebyr gældende:

Ryk aftale senest 7 dage før aftaletidspunktetGratis
Ryk aftale mellem 3 – 7 dage før aftaletidspunktet295 kr. inkl. moms
Ryk aftale mellem 1 – 2 dage før aftaletidspunktet895 kr. inkl. moms
Ryk aftale på dagen for aftaletidspunktet1495 kr. inkl. moms

Du kan aflyse eller ændre aftaletidspunktet ved at kontakte os pr. telefon (23850202) eller mail (kontakt@detalge.dk) i normal åbningstid som er mandag-fredag 7-17 

5. BETALING

Hos Detalge kan du betale din faktura, som normalvis tilsendes via e-mail, på nedenstående måder. Vores normale betalingsbetingelser (Netto 8 dage) er anført på din faktura og er gældende medmindre andet er aftalt skriftligt. Vi forbeholder os retten til at inddrive og rykke for vores udestående efter dansk lovgivning. Ved for sen betaling påregnes rente i henhold til gældende lovgivning.

Betaling via FI-Kode:
Du modtager vores faktura på din e-mail hvoraf beløb, betalingsfrist, ordredetaljer samt FI-koden (elektronisk betalingskode) fremgår. Du indtaster FI-koden ved betalingen samt beløbet inkl. moms, hvorefter vi automatisk registrerer din indbetaling.

Betaling via bankoverførsel
Ønsker du at lave en direkte bankoverførsel, skal dette gøres til nedenstående bankoplysninger. 

Fakturanummer bedes anført i beskrivelsen på overførslen.
Bank: Lunar Bank
Registreringsnummer: 6695
Kontonummer: 1010380975

Ved betaling via bankoverførsel fra udlandet benyttes følgende bank oplysninger i tillæg til ovenstående:
IBAN: DK6866951010380975
SWIFT: LUNADK22

Betaling kontant
Det er ikke muligt at betale kontakt. Vi henviser til at betale via din bank.

Såfremt vi skal sende din faktura med brev pålægges et gebyr på 50 kr. for porto og administration.

Serviceplan
Ved tegning af Detalges Serviceaftale for årlig vedligeholdelse, skal du som kunde betale efter vores normale betalingsbetingelser.
Du skal være opmærksom på, at hvis du ønsker afmelde din Serviceaftale, skal det ske skriftligt på kontakt@detalge.dk inden den 31 December året forinden næste planlagte service. Overholdes tidsfristen ikke opkræves et gebyr på 695 kr. inkl. moms.

Flerårige aftaler
Ved aftaler der strækker sig over flere år, forbeholder vi os retten til at foretage prisændringer. Prisændringer vil blive varslet senest en måned før disse træder i kraft. Eventuelle prisændringer varsels på e-mail.

Fakturaer over 100.000 kr. inkl. moms.
Ved projekter og underleverancer, der beløber sig til over 100.000 kr. inkl. moms (80.000 kr. ekskl. moms.) gælder det at 20% af det samlet beløb betales forud ved accept af tilbuddet. De resterende 80% betales ved færdigmelding, med udgangspunkt i vores betalingsbetingelser i nærværende betingelser.

6. ANSVAR OG FORSIKRING

Detalge er i intet tilfælde ansvarlig for driftstab, tabt fortjeneste eller øvrige indirekte tab og skader af nogen art. Detalges erstatningsansvar er begrænset til den pris, du som kunde betaler for serviceydelsen. I nærværende betingelser udspecificeres vilkår om erstatningsansvar, indsigelser og andre øvrige vilkår i punkt 11. Denne udspecificering er et tillæg til punkterne 1-10.

Det fremhæves særskilt at Detalge ikke er ansvarlige for skadedyrsangreb, vejrforhold, force major eller lignende uforudsete hændelser.

Såfremt vi står i en situation, som indebærer inddragelse af forsikring, er det som udgangspunkt din indbo eller bygningsforsikring, som er det første kontaktpunkt for dig.

Får du afslag hos din forsikring, er der mulighed for at benytte vores virksomhedsforsikring.
Såfremt vores virksomhedsforsikring skal benyttes, skal følgende tilsendes skriftligt på kontakt@detalge.dk: En skadesanmeldelse, Afslag for egen forsikring, Dokumentation for skaden og Kravet.

7. REKLAMATION

Der ydes reklamationsret i henhold til købelovens regler. Reklamation forudsætter altid skriftlig dokumentation, der tilsendes på kontakt@detalge.dk.
Alle reklamationer skal ske inden for rimelig tid, hvilket er udspecificeret i nærværende betingelser under pågældende serviceydelse i punkt 11.

8. FORTRYDELSESRET

Du har som kunde 14 dages fortrydelsesret på køb af vores serviceydelser, gældende fra datoen for din accept af tilbud. Såfremt du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du meddele dette skriftligt på kontakt@detalge.dk.

Du kan ved bestilling udtrykkeligt anmode os om at udføre arbejdet inden udløbet af fortrydelsesfristen, hvilket vi vil forsøge at efterkomme. Såfremt du anmoder os om at foretage vores arbejde inden udløbet af fortrydelsesfristen, accepterer du som kunde samtidig, at fortrydelsesretten bortfalder og gældende vilkår i nærværende betingelser om aflysning, rykning af opgaven mv. indtræder.

9. PRIVATLIVSPOLITIK OG BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER

Du finder vores privatlivspolitik på vores hjemmeside.

10. KLAGE, LOVVALG OG VÆRNETING

Ønsker du at klage, skal alle klager sendes skriftligt på kontakt@detalge.dk

Eventuelle tvister mellem parterne, der udspringer af eller i relation til et køb af serviceydelserne, der reguleres af nærværende handelsbetingelser, er udelukkende undergivet dansk ret. Enhver uoverensstemmelse mellem parterne afgøres ved Sø- og Handelsretten i København.

11. UDSPECIFICERING AF BETINGELSER PÅ SERVICEYDELSER

11 A. FLISERENS

GENNEMGANG OG KONTROLOPMÅLING AF AREAL FØR OPSTART

Før arbejdet påbegyndes, foretages en gennemgang og kontrolopmåling af arealet på fliserne, samt eventuelt andre overflader afhængig af din ordre. Er du ikke hjemme på dagen, hvor arbejdet udføres er det vigtigt, at du er til rådighed på telefonen.

Fakturering tager altid udgangspunkt i kontrolopmåling (medmindre andet er udtrykkeligt aftalt på forhånd), så din faktura afspejler det faktiske antal kvadratmeter – hverken mere eller mindre. Vi har dog en mindstepris på 2.500 svarende til 50 kvadratmeter som er vores opstartspris. Vores normale priser følger omfanget og beregnes pr. kvadratmeter plus en opstartspris.

Det er vigtigt at understrege, at din ordrebekræftelse fungerer, som et aftalt estimat af opgavens omfang, der er vurderet efter bedste evne. Ønsker du en eksakt pris, før vi udfører arbejdet, er du altid velkommen til at få opmålt dit areal og samlet omfang ved en besigtigelse, før datoen for udførelsen.

Konstateres det ved kontrolopmåling og gennemgang, at der er merarbejde og/eller mere end det estimerede areal på din ordrebekræftelse, vil vilkårene for udførelse følge nedenstående vilkår:
– Vi kontakter dig pr. telefon og oplyser dig om resultatet for vores kontrolopmåling og gennemgang og hvad dine muligheder er, for at få det hele med (pris og varighed).
– Vi beregner en pris på de resterende kvadratmeter og/eller det yderligere omfang, med udgangspunkt i vores kvadratmeterpris samt eventuelle tillæg for fremkommelighed, kanter, stensætning eller lignende merarbejde, der er konstateret ved kontrolopmåling.
– Såfremt du ikke ønsker, at vi tager de ekstra kvadratmeter og/eller omfang med, udføres arbejdet svarende til det, der er aftalt ifølge din ordrebekræftelse.
– Skulle de ekstra kvadratmeter og eller yderligere omfang, i forhold til din ordrebekræftelse, give anledning til at du aflyser alt arbejdet, gælder vores vilkår for aflysning på dagen.

Viser kontrolopmålingen et mindre antal kvadratmeter og/eller omfang end først antaget i din ordrebekræftelse, påbegynder vi arbejdet uden yderligere kommentarer.

DETTE SKAL DU PÅ FORHÅND SØRGE FOR VED EN FLISERENS

Forud for vores aftale er der en række ting, du skal have styr på, inden vi kommer på den aftalte dag. Det gælder følgende:
– Adgang til arealet (Der kan aftales nærmere omkring, port, koder, nøgle eller lignende forud for arbejdet).
– Adgang til vand enten via en udendørs vandhane eller alternativt vandhane indefra (Vi har selv udstyr til opkobling på alle gængse danske vandforsyninger).
– Parkering er tæt ved arealet og vandforsyning (Inden for 50 meter er optimalt).
– Arealet skal være ryddet for krukker, møbler, biler, dyr og lignende (alt skal rykkes mindst 10 meter væk fra arealet hvis muligt).
– Store mængder ukrudt, bevoksning og græs skal fjernes. Kanttrimning vil være en fordel, da det er med til at lede vandet væk fra arealerne (og så ser det pænt ud bagefter)
– Vandtryk på vandforsyningen må ikke være dårlig (minimum 15 Liter pr. min.).

 

15 ÅRS GARANTI MOD FLISEPEST OG DYBDEGÅENDE LAV

Hos Detalge tilbyder vi 15 års garanti mod flisepest og dybdegående lav. Garantien på dette er gældende, når dine fliser som minimum har fået; rensning, skumbehandling samt imprægnering og såfremt du har en aktiv serviceaftale hos Detalge indeholdende en årlig serviceaftale af fliserne.

En serviceaftale består af en årlig servicebehandling, bestående af en skumbehandling (algebehandling), hvor vi påfører produktet Neutralon på dine fliser. Det er en selvvirkende algevæske, godkendt til formålet af Miljøstyrelsen, som i skumform sprøjtes ud på dit fliseareal. På den måde sikres dine fliser imod uønsket flisepest og dybdegående lav.

Resultatet af en servicebehandling kan ikke ses umiddelbart efter selve besøget, da produktet har en indvirkningstid der strækker sig over 1-4 uger og op til 6-9 måneder.

Prisen for en årlig servicebehandling på din fliser starter fra 995 kr. inkl. moms og beregnes på baggrund af dit fliseareal. Beløbet er aftalt og accepteret på forhånd af dig og udføres enten i forår (Februar, Marts eller April) eller efterår (August, September eller Oktober).

Ønsker du at afmelde din serviceplan skal det ske skriftligt på  kontakt@detalge.dk inden den 31 December året forinden næste service ellers opkræves et gebyr på 695 kr. inkl. moms.

Har du spørgsmål til din serviceplan, kan vi kontaktes i normal åbningstid på telefon eller mail.

 

ERSTATNINGSANSVAR, INDSIGELSER OG VILKÅR VED FLISERENS

Følgende vilkår vil til enhver tid gøre sig gældende ved fliserens hos Detalge:

1. INDSIGELSE VED FLISERENS

Har du indsigelser på den udførte rensning, gælder det, at vi skal have besked inden at evt. påføring af imprægnering og fejning af fugesand/stenmel finder sted. Skal du ikke have fejet fugesand/stenmel eller påført imprægnering, er det gældende, at vi skal have besked senest 48 timer efter rensningen har fundet sted.
Vi skal have skriftlig besked via mail:  kontakt@detalge.dk på alle indsigelser. Vedhæft gerne billeder så vi kan se omfanget. Vi bestræber os på at udbedre indsigelser hurtigst muligt i henhold til vores øvrige planlægning.

2. INDSIGELSE VED FEJNING AF FUGESAND/STENMEL

Har du indsigelse på fejning af fugesand/stenmel, gør det sig gældende at vi skal have besked inden for 48 timer efter udførelsen.
Vi skal have skriftlig besked via mail:  kontakt@detalge.dk på alle indsigelser. Vedhæft gerne billeder så vi kan se omfanget. Vi bestræber os på at udbedre indsigelser hurtigst muligt i henhold til vores øvrige planlægning.

Vi gør opmærksom på at der i forbindelse med fejning af fugesand/stenmel, er risiko for, at fugesand/stenmel kan synke/tætne i forbindelse med førstkommende regnvejr. Det vil til enhver tid være dit eget ansvar, at supplere fugesand/stenmel, samt feje efter.

3. INDSIGELSE VED PÅFØRING AF IMPRÆGNERING

Har du indsigelse i forbindelse med påføring af imprægnering, gør det sig gældende, at vi skal have besked inden for 48 timer efter udførelsen.
Vi skal have skriftlig besked via mail:  kontakt@detalge.dk på alle indsigelser. Vedhæft gerne billeder så vi kan se omfanget. Vi bestræber os på at udbedre indsigelser hurtigst muligt i henhold til vores øvrige planlægning.

4. FLISERNES TILSTAND EFTER RENSNING

Vores fremgangsmåde ved en skånsom mekanisk rensning påvirker og/eller ødelægger ikke en sund flise. Over tid kan porøsiteten på fliser godt forværres f.eks. som følge af slid, påvirkning af frost og generelt af alderen for materialet. Derudover ses eventuelle frostsprængninger og revner lettere på en afrenset flise da snavs, alger og flisepest fjernes ved afrensningen. Ligeledes vil en porøs mineralsk overflade kunne identificeres efter en mekanisk afrensning.
Vi tager ikke ansvar for revner, frostsprængninger eller anden form for påstået ødelæggelse af fliser, belægningssten og andre overflader i tilknytning efter en mekanisk afrensning. Vi anbefaler til enhver tid at få fejet fugesand samt påført af imprægnering.

5. UKRUDT, GRÆS ELLER ANDEN BEVOKSNING EFTER RENSNING

I forbindelse med vores rensning fjerner vi størstedelen af ukrudt, græs og anden bevoksning mellem fliserne (i fugerne), men vi kan ikke garantere at alt er væk. Kanter ved græs trimmes på bedste vis. Du skal selv fjerne større mængder græs, mos eller anden for bevoksning fra arealet inden dato for opstart.

Vi tager ligeledes forbehold for sort lav (sorte prikker indgroet i flisen), som ikke med garanti kan fjernes ved mekanisk rensning.

6. PLETTER, FARVEFORSKEL OG MISFARVNING PÅ FLISER

Er der pletter på dine fliser i form af kørespor, rust, olie, maling, fuglelort, kalkudtræk, salpeterudtræk eller øvrig misfarvning, kan vi ikke garantere at en mekanisk rensning fjerner disse. Ej heller kan vi stilles til ansvar for manglende fjernelse af pletter og misfarvning. Derudover gøres der opmærksom på, at der efter rensning er sandsynlighed for, at gamle pletter bliver synlige – dette kan vi ikke stilles til ansvar for.

Misfarvning og/eller farveforskel i forbindelse med udhæng, carport eller lignende kan skyldes at overfladen ikke udsættes for samme slitage. Dette vil der være risiko forbliver synligt i forbindelse med rensning. Ligeledes kan selve overfladen på flisen være af forskellig udseende på baggrund af denne slitage. Misfarvning og/eller farveforskelle i denne forbindelse, kan vi ikke stilles til ansvar for.

7. TILSTOPPET AFLØB, DRÆN ELLER KLOAK

I forbindelse med rensning fjernes skidt og snavs, samt delvist ukrudt, mos og andet fra fugerne mellem fliserne. Vi opsamler altid dette og tager med os på genbrugspladsen. Da vi benytter vand til rensningen, må det forventes at vandet løber i kloaker/dræn/afløb som følge heraf. Det vil normalvis ikke være et problem, men vi tager forbehold for at særlig udsatte dræn/kloaker/afløb kan tilstoppe, som følge af vandafledningen. Disse eventuelle tilstopninger kan vi ikke stilles til ansvar for, ej heller tømning, slamsugning eller anden form for udbedring.

8. RYDNING AF AREAL INDEN OPSTART

Du har ansvaret for at rydde/rykke alle ting fra arealet inden vi ankommer. Dette gælder krukker, havemøbler, grill, biler, dyr og lignende. Vi anbefaler at disse ting rykkes minimum 10 meter væk fra arealet, der skal renses.
Har du ikke kan/har ryddet arealet, kan vi være behjælpelige med at rydde det for en merpris på 500 kr. inkl. moms pr. påbegyndt time.

9. USTABIL OG/ELLER UDSKRIDNING AF BELÆGNING

I takt med flisebelægninger udsættes for regnskyl, rodnet, kørsel og anden belastning, vil der med tiden sandsynligvis opstå sektioner som skrider og/eller bliver mere ustabile. Når vi foretager en rensning fjernes fyld i fugerne mellem fliserne og dette vil synliggøre udskridning, samt give midlertidig ustabilitet. Vi fraråder alt færdsel på belægningen såfremt, der ikke er fejet fugesand. Vi anbefaler til enhver tid at få fejet fugesand på belægningen efter rensning. Ligeledes kan vi ikke holdes til ansvar for udskridning, ustabilitet eller anden form for påvirkning på belægningen.

10. NEDVASK AF TILSTØDENDE OVERFLADER SAMT FACADE

I forbindelse med rensningen kan facader, hegn og andre tilstødende overflader blive ramt af mudder, skidt og snavs mv. fra f.eks. oprensning af fuger mellem fliserne. Vi gør os umage for, at dette sker i mindst muligt omfang og vasker naturligvis altid overfladerne af med lavt tryk i forbindelse med arbejdet. Der vil dog kunne sætte sig sandkorn og snavs, som er særligt synligt på tørre sorte overflader, men som er svært at se, når det er vådt. Vores erfaring er, at det er væk efter et par regnskyl.

På facader med frostsprængninger, skaller og/eller luft bagved malingen kan der være risiko for, at malingen falder af. Afskalning eller anden form for ødelæggelse på facader, hegn eller andre tilstødende overflader kan vi ikke stilles til ansvar for.

11. TRÆK AF VANDSLANGER INDEFRA

I tilfælde hvor vi ikke kan koble os på udendørs vandforsyning, vil vi tilkoble os et indendørs vandudtag f.eks. vandhane, blandingsbatteri eller lignende i køkken eller på badeværelse. Der vil i denne forbindelse føres vandslange indendørs, hvor vand, skidt og snavs vil kunne dryppe eller på anden vis tilsvine. Det er dit ansvar at afdække og/eller rydde, således vi kan føre vandslangen på forsvarlig vis. Skulle der være vand, snavs eller anden tilsvining, er det ikke noget vi kan drages til ansvar for. Ligeledes kan vi ikke stilles til ansvar for ridser eller skader på inventar, gulv og lignende overflader.

Ved opkobling på indendørs vandforsyning, kan der være tilfælde hvor pakningen på vandhanen efter brug er utæt. Dette skyldes en mørnet pakning og det kan vi ikke drages til ansvar for. Ligeledes kan vi ikke stilles til ansvar for eventuelle problemer med vandforsyningen efter rensning.

12. VAND, ELEKTRICITET OG RÆKKEVIDDE

I forbindelse med vores arbejde tilkobler vi os din vandforsyning enten udendørs eller indendørs. Alle omkostninger til vand afholdes af dig som kunde.
Vi trækker vandslanger fra din vandforsyning til vores bil, hvor vores renseudstyr er fastmonteret. Vi har typisk maks. 50 meter vandslange og 50 meter trykslange, hvorfor det er nødvendigt at vi har rækkevidde til dit areal herfra. Har du længere afstand, er det vigtigt du informere os herom, da vi så har behov for ekstra vand- og trykslanger til arbejdet.
I enkelte tilfælde har vi behov for at tilkoble os til elektricitet hos dig. Alle omkostninger til elektricitet afholdes af dig som kunde. Det er vigtigt at du giver besked, såfremt der ikke er elektricitet til rådighed.

13. POOL

Skal vi rense belægningen ved pool tages der hensyn til, at affald i så vidt muligt omfang ikke havner i poolen – der kan dog ikke garanteres for, at noget af det opskyllede affald ikke havner heri. Det er på eget ansvar at rengøre poolen efter rensning. Ligeledes kan vi ikke stilles til ansvar for eventuelle skader eller udskiftning af filtre, pool liner, dæksler eller lignende på eller omkring pool.

14. FUGESAND, STENMEL OG IMPRÆGNERING

Efter rensning og skumbehandling anbefales det at få påført imprægnering, samt fejet fugesand eller stenmel. Vi udfører typisk imprægnering og fejning af fugesand/stenmel dagen efter rensning eller hurtigst muligt derefter (såfremt belægningen er tør).
Imprægnering påføres med sprøjte og må ikke betrædes før det er tørret ind. Fugesand og stenmel fejes med rund hånd i fugerne mellem fliserne. Det vil være sandsynligt, at du skal feje efter. Vurderes det at der er sandsynlighed for at det synker meget, ligger vi ekstra poser fugesand/stenmel til dig i forbindelse med vi fejer. Vi anbefaler at benytte stenmel på rådhusbelægninger og belægninger hvor chaussesten indgår.

15. VANDSKADER OG INDTRÆNGENDE VAND

I forbindelse med vores arbejde benyttes der vand på vandrette og lodrette overflader f.eks. fliser, facade, hegn mv. Du skal derfor være sikker på, at der ikke er utætheder i umiddelbar forbindelse med, hvor rensningen foregår f.eks. skure, vinduer, døre og trapper. Vi kan ikke stilles til ansvar for vandskader og følgevirkninger for indtrængende vand eller andre skader i den forbindelse.

Ligeledes gælder det, at du skal sikre elektronik f.eks. kameraovervågning, robotplæneklipper-station, udendørs EL kontakter og lignende mod vand. Vi kan ikke stilles til ansvar for ødelagt elektronik eller andre genstande, som ikke tåler vand.
Vi anbefaler, at du afdækker med plastik og gør os særlig opmærksomme på eventuelle genstande, der ikke tåler vand. Vi er naturligvis meget opmærksomme og benytter sund fornuft ved brug af vand.

rensning tilbud
Få et gratis & uforpligtende tilbud
Med kun få oplysninger kan vi hurtigt, nemt og bekvæmt give dig et helt uforpligtet tilbud på en løsning til dig.