Handelsbetingelser
Opdateret: 1. februar 2024
Din sikkerhed er vores prioritet
Detalge bruger en række binavne, som indgår under Detalge aktiviteter og som til enhver tid også er omfattet disse handelsbetingelser.
Vi tager forbehold for tastefejl og ændringer.
Binavne:
Detalge er herunder angivet “Detalge”, “vi”, “os” og lignende betegnelser.
Kunden er herunder angivet “kunde”, “dig”, “i” og lignende betegnelser.
Nærværende Handelsbetingelser er gældende for privat-og erhvervskunder.
Generelle betingelser
1. TILBUD, ORDREBEKRÆFTELSE OG ACCEPT
På din anmodning vil du modtage en e-mail, hvori dit tilbud er vedhæftet. Denne skal besvares hvor dit tilbud kan accepteres. Tilbud accepteres i henhold til den pris og de vilkår som fremgår i tilbuddet.
Tilbudspriser er dynamiske og kan variere afhængigt af serviceydelse, sæson, materiale priser mv. Tilbud kan gensendes med opdaterede priser, vilkår mm. Det er til enhver tid den nyeste tilsendte tilbudsversion, der er gældende. Det er den på accept-tidspunktet viste pris og vilkår, der er bindende for dig som kunde.
Din ordre, bestilling og aftale-dagen er bindende for dig som kunde, når du har modtaget en skriftlig ordrebekræftelse fra Detalge. Dette gør sig også gældende ved mundtlig/telefonisk accept af tilbud.
Tilbud afgives på baggrund af oplysninger fra kunden og opmåling i offentlige registre, måleværktøjer på internettet samt eventuel fysisk besigtigelse. Er de fysiske forhold væsentligt ændret i forhold til angivne oplysninger fra kunden, offentlige registre og måleværktøjer på internettet, er Detalge ikke bundet af tilbudsprisen og dermed ej heller ordrebekræftelsen. Vilkår for væsentlige ændringer i omfang og areal, i forhold til forudgående opmåling via kunden, offentlige registre og måleværktøjer på internettet, fremgår under de respektive serviceydelser i disse handelsbetingelser.
Det er vigtigt at understrege, at din ordrebekræftelse fungerer, som et aftalt estimat af omfanget, vurderet efter bedste evne (på offentlige registre og måleværktøjer på internettet). Ønsker du en eksakt pris før vi udfører arbejdet, er du altid velkommen til at få besigtiget omfanget og opmålt dit areal, før datoen for udførelsen.
2. DETALGES YDELSER OG PRISER
Detalges serviceydelser omfatter kun de, i tilbuddet specificerede produkter og serviceydelser.
Detalge forpligter sig, i nærværende handelsbetingelser samt eventuelt specielt indgået aftalevilkår, til at levere vores serviceydelser af sædvanlig god kvalitet.
Vores vejledende priser kan ses på vores hjemmeside, samt ved rekvirering af et uforpligtende tilbud på en pågældende ydelse. Vi forbeholder os retten til at regulere samt føre tilbud og kampagner efter dansk lovgivning. Alle vejledende priser er opgivet i danske kroner.
3. DATO OG TIDSPUNKT FOR UDFØRELSE
I forbindelse med din ordrebekræftelse aftales en passende dato for arbejdets udførsel og et tidsrum for, hvornår vi forventer at ankomme hos dig. Det skal dog understreges at ingen af vores opgaver er ens, hvorfor et præcist tidspunkt kan være svært at aftale. Vi giver derfor et tidsinterval på, hvornår vi forventer at ankomme den pågældende dato f.eks. mellem kl. 12-14. Aftaler vi en dato med opstart fra morgenstunden, vil vi typisk ankomme mellem kl. 7-7:30.
Skulle der opstå en akut forhindring, eksempelvis dårligt vejr, sygdom eller anden form for uset forhindring, vil vi kontakte dig hurtigst muligt for at finde en passende løsning og eventuelt en ny tid.
4. AFLYSNING ELLER ÆNDRING AF AFTALETIDSPUNKTE
Da det kræver planlægning og medarbejderkoordinering, er indgået aftaler bindende. Ønsker du at aflyse din tid opkræves et gebyr. Gebyrets størrelse afhænger af, hvornår det gøres.
Se gebyr i afsnittet for den opgave du har booket.
Du kan aflyse eller ændre aftaletidspunktet ved at kontakte os pr. telefon (23850202) eller mail (kontakt@detalge.dk) i normal åbningstid som er mandag-fredag 7-17
5. BETALING
Hos Detalge kan du betale din faktura, som normalvis tilsendes via e-mail, på nedenstående måder. Vores normale betalingsbetingelser (Netto 8 dage) er anført på din faktura og er gældende medmindre andet er aftalt skriftligt. Vi forbeholder os retten til at inddrive og rykke for vores udestående efter dansk lovgivning. Ved for sen betaling påregnes rente i henhold til gældende lovgivning.
Betaling via FI-Kode:
Du modtager vores faktura på din e-mail hvoraf beløb, betalingsfrist, ordredetaljer samt FI-koden (elektronisk betalingskode) fremgår. Du indtaster FI-koden ved betalingen samt beløbet inkl. moms, hvorefter vi automatisk registrerer din indbetaling.
Betaling via bankoverførsel
Ønsker du at lave en direkte bankoverførsel, skal dette gøres til nedenstående bankoplysninger.
Fakturanummer bedes anført i beskrivelsen på overførslen.
Bank: Lunar Bank
Registreringsnummer: 6695
Kontonummer: 1010380975
Ved betaling via bankoverførsel fra udlandet benyttes følgende bank oplysninger i tillæg til ovenstående:
IBAN: DK6866951010380975
SWIFT: LUNADK22
Betaling kontant
Det er ikke muligt at betale kontakt. Vi henviser til at betale via din bank.
Såfremt vi skal sende din faktura med brev pålægges et gebyr på 50 kr. for porto og administration.
Fakturaer over 100.000 kr. inkl. moms.
Ved projekter og underleverancer, der beløber sig til over 100.000 kr. inkl. moms (80.000 kr. ekskl. moms.) gælder det at 20% af det samlet beløb betales forud ved accept af tilbuddet. De resterende 80% betales ved færdigmelding, med udgangspunkt i vores betalingsbetingelser i nærværende betingelser.
6. ANSVAR OG FORSIKRING
Detalge er i intet tilfælde ansvarlig for driftstab, tabt fortjeneste eller øvrige indirekte tab og skader af nogen art. Detalges erstatningsansvar er begrænset til den pris, du som kunde betaler for serviceydelsen. I nærværende betingelser udspecificeres vilkår om erstatningsansvar, indsigelser og andre øvrige vilkår i punkt 11. Denne udspecificering er et tillæg til punkterne 1-10.
Det fremhæves særskilt at Detalge ikke er ansvarlige for skadedyrsangreb, vejrforhold, force major eller lignende uforudsete hændelser.
Såfremt vi står i en situation, som indebærer inddragelse af forsikring, er det som udgangspunkt din indbo eller bygningsforsikring, som er det første kontaktpunkt for dig.
Får du afslag hos din forsikring, er der mulighed for at benytte vores virksomhedsforsikring.
Såfremt vores virksomhedsforsikring skal benyttes, skal følgende tilsendes skriftligt på kontakt@detalge.dk: En skadesanmeldelse, Afslag for egen forsikring, Dokumentation for skaden og Kravet.
7. REKLAMATION
Der ydes reklamationsret i henhold til købelovens regler. Reklamation forudsætter altid skriftlig dokumentation, der tilsendes på kontakt@detalge.dk.
Alle reklamationer skal ske inden for rimelig tid, hvilket er udspecificeret i nærværende betingelser under pågældende serviceydelse i punkt 11.
8. FORTRYDELSESRET
Du har som kunde 14 dages fortrydelsesret på køb af vores serviceydelser, gældende fra datoen for din accept af tilbud. Såfremt du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du meddele dette skriftligt på kontakt@detalge.dk.
Du kan ved bestilling udtrykkeligt anmode os om at udføre arbejdet inden udløbet af fortrydelsesfristen, hvilket vi vil forsøge at efterkomme. Såfremt du anmoder os om at foretage vores arbejde inden udløbet af fortrydelsesfristen, accepterer du som kunde samtidig, at fortrydelsesretten bortfalder og gældende vilkår i nærværende betingelser om aflysning, rykning af opgaven mv. indtræder.
9. PRIVATLIVSPOLITIK OG BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER
Du finder vores privatlivspolitik på vores hjemmeside.
10. KLAGE, LOVVALG OG VÆRNETING
Ønsker du at klage, skal alle klager sendes skriftligt på kontakt@detalge.dk
Eventuelle tvister mellem parterne, der udspringer af eller i relation til et køb af serviceydelserne, der reguleres af nærværende handelsbetingelser, er udelukkende undergivet dansk ret. Enhver uoverensstemmelse mellem parterne afgøres ved Sø- og Handelsretten i København.
11. UDSPECIFICERING AF BETINGELSER PÅ SERVICEYDELSER
GENNEMGANG OG KONTROLOPMÅLING AF AREAL FØR OPSTART
Før arbejdet påbegyndes, foretages en gennemgang og kontrolopmåling af arealet på fliserne, samt eventuelt andre overflader afhængig af din ordre. Er du ikke hjemme på dagen, hvor arbejdet udføres er det vigtigt, at du er til rådighed på telefonen.
Fakturering tager altid udgangspunkt i kontrolopmåling (medmindre andet er udtrykkeligt aftalt på forhånd), så din faktura afspejler det faktiske antal kvadratmeter – hverken mere eller mindre. Vi har dog en mindstepris på 1.695 svarende til 30 kvadratmeter som er vores opstartspris. Vores normale priser følger omfanget og beregnes pr. kvadratmeter plus en opstartspris.
Det er vigtigt at understrege, at din ordrebekræftelse fungerer, som et aftalt estimat af opgavens omfang, der er vurderet efter bedste evne. Ønsker du en eksakt pris, før vi udfører arbejdet, er du altid velkommen til at få opmålt dit areal og samlet omfang ved en besigtigelse, før datoen for udførelsen.
Ønsker du at aflyse eller rykke din aftale er nedenstående gebyrer gældende:
Aflysning efter accept af tilbud | 495 kr. inkl. moms |
Aflysning mellem 3 – 5 dage før aftaletidspunktet | 795 kr. inkl. moms |
Aflysning mellem 1 – 2 dage før aftaletidspunktet | 1895 kr. inkl. moms |
Aflysning på dagen for aftaletidspunktet | 2495 kr. inkl. moms |
Ønsker du at ændre aftaletidspunktet ved at rykke aftalen til en anden dag, kan dette frit gøres senest 7 dage før aftaletidspunktet. Ønsker du at rykke aftalen med kort varsel, er følgende gebyr gældende:
Ryk aftale senest 7 dage før aftaletidspunktet | Gratis |
Ryk aftale mellem 3 – 7 dage før aftaletidspunktet | 295 kr. inkl. moms |
Ryk aftale mellem 1 – 2 dage før aftaletidspunktet | 1195 kr. inkl. moms |
Ryk aftale på dagen for aftaletidspunktet | 1995 kr. inkl. moms |
Konstateres det ved kontrolopmåling og gennemgang, at der er merarbejde og/eller mere end det estimerede areal på din ordrebekræftelse, vil vilkårene for udførelse følge nedenstående vilkår:
– Vi kontakter dig pr. telefon og oplyser dig om resultatet for vores kontrolopmåling og gennemgang og hvad dine muligheder er, for at få det hele med (pris og varighed).
– Vi beregner en pris på de resterende kvadratmeter og/eller det yderligere omfang, med udgangspunkt i vores kvadratmeterpris samt eventuelle tillæg for fremkommelighed, kanter, stensætning eller lignende merarbejde, der er konstateret ved kontrolopmåling.
– Såfremt du ikke ønsker, at vi tager de ekstra kvadratmeter og/eller omfang med, udføres arbejdet svarende til det, der er aftalt ifølge din ordrebekræftelse.
– Skulle de ekstra kvadratmeter og eller yderligere omfang, i forhold til din ordrebekræftelse, give anledning til at du aflyser alt arbejdet, gælder vores vilkår for aflysning på dagen.
Viser kontrolopmålingen et mindre antal kvadratmeter og/eller omfang end først antaget i din ordrebekræftelse, påbegynder vi arbejdet uden yderligere kommentarer.
DETTE SKAL DU PÅ FORHÅND SØRGE FOR VED EN FLISERENS
Forud for vores aftale er der en række ting, du skal have styr på, inden vi kommer på den aftalte dag. Det gælder følgende:
– Adgang til arealet (Der kan aftales nærmere omkring, port, koder, nøgle eller lignende forud for arbejdet).
– Adgang til vand enten via en udendørs vandhane eller alternativt vandhane indefra (Vi har selv udstyr til opkobling på alle gængse danske vandforsyninger).
– Parkering er tæt ved arealet og vandforsyning (Inden for 50 meter er optimalt).
– Arealet skal være ryddet for krukker, møbler, biler, dyr og lignende (alt skal rykkes mindst 10 meter væk fra arealet hvis muligt).
– Store mængder ukrudt, bevoksning og græs skal fjernes. Kanttrimning vil være en fordel, da det er med til at lede vandet væk fra arealerne (og så ser det pænt ud bagefter)
– Vandtryk på vandforsyningen må ikke være dårlig (minimum 15 Liter pr. min.).
15 ÅRS GARANTI MOD FLISEPEST OG DYBDEGÅENDE LAV
Hos Detalge tilbyder vi 15 års garanti mod flisepest og dybdegående lav. Garantien på dette er gældende, når dine fliser som minimum har fået; rensning, skumbehandling samt imprægnering og såfremt du har en aktiv serviceaftale hos Detalge indeholdende en årlig serviceaftale af fliserne.
En serviceaftale består af en årlig servicebehandling, bestående af en skumbehandling (algebehandling), hvor vi påfører produktet Neutralon på dine fliser. Det er en selvvirkende algevæske, godkendt til formålet af Miljøstyrelsen, som i skumform sprøjtes ud på dit fliseareal. På den måde sikres dine fliser imod uønsket flisepest og dybdegående lav.
Resultatet af en servicebehandling kan ikke ses umiddelbart efter selve besøget, da produktet har en indvirkningstid der strækker sig over 1-4 uger og op til 6-9 måneder.
Prisen for en årlig servicebehandling på din fliser starter fra 995 kr. inkl. moms og beregnes på baggrund af dit fliseareal. Beløbet er aftalt og accepteret på forhånd af dig og udføres enten i forår (Februar, Marts eller April) eller efterår (August, September eller Oktober).
Ønsker du at afmelde din serviceplan skal det ske skriftligt på kontakt@detalge.dk inden den 31 December året forinden næste service ellers opkræves et gebyr på 695 kr. inkl. moms.
Flerårige aftaler
Ved aftaler der strækker sig over flere år, forbeholder vi os retten til at foretage prisændringer. Prisændringer vil blive varslet senest en måned før disse træder i kraft. Eventuelle prisændringer varsels på e-mail.
Har du spørgsmål til din serviceplan, kan vi kontaktes i normal åbningstid på telefon eller mail.
ERSTATNINGSANSVAR, INDSIGELSER OG VILKÅR VED FLISERENS
Følgende vilkår vil til enhver tid gøre sig gældende ved fliserens hos Detalge:
1. INDSIGELSE VED FLISERENS
Har du indsigelser på den udførte rensning, gælder det, at vi skal have besked inden at evt. påføring af imprægnering og fejning af fugesand/stenmel finder sted. Skal du ikke have fejet fugesand/stenmel eller påført imprægnering, er det gældende, at vi skal have besked senest 48 timer efter rensningen har fundet sted.
Vi skal have skriftlig besked via mail: kontakt@detalge.dk på alle indsigelser. Vedhæft gerne billeder så vi kan se omfanget. Vi bestræber os på at udbedre indsigelser hurtigst muligt i henhold til vores øvrige planlægning.
2. INDSIGELSE VED FEJNING AF FUGESAND/STENMEL
Har du indsigelse på fejning af fugesand/stenmel, gør det sig gældende at vi skal have besked inden for 48 timer efter udførelsen.
Vi skal have skriftlig besked via mail: kontakt@detalge.dk på alle indsigelser. Vedhæft gerne billeder så vi kan se omfanget. Vi bestræber os på at udbedre indsigelser hurtigst muligt i henhold til vores øvrige planlægning.
Vi gør opmærksom på at der i forbindelse med fejning af fugesand/stenmel, er risiko for, at fugesand/stenmel kan synke/tætne i forbindelse med førstkommende regnvejr. Det vil til enhver tid være dit eget ansvar, at supplere fugesand/stenmel, samt feje efter.
3. INDSIGELSE VED PÅFØRING AF IMPRÆGNERING
Har du indsigelse i forbindelse med påføring af imprægnering, gør det sig gældende, at vi skal have besked inden for 48 timer efter udførelsen.
Vi skal have skriftlig besked via mail: kontakt@detalge.dk på alle indsigelser. Vedhæft gerne billeder så vi kan se omfanget. Vi bestræber os på at udbedre indsigelser hurtigst muligt i henhold til vores øvrige planlægning.
4. FLISERNES TILSTAND EFTER RENSNING
Vores fremgangsmåde ved en skånsom mekanisk rensning påvirker og/eller ødelægger ikke en sund flise. Over tid kan porøsiteten på fliser godt forværres f.eks. som følge af slid, påvirkning af frost og generelt af alderen for materialet. Derudover ses eventuelle frostsprængninger og revner lettere på en afrenset flise da snavs, alger og flisepest fjernes ved afrensningen. Ligeledes vil en porøs mineralsk overflade kunne identificeres efter en mekanisk afrensning.
Vi tager ikke ansvar for revner, frostsprængninger eller anden form for påstået ødelæggelse af fliser, belægningssten og andre overflader i tilknytning efter en mekanisk afrensning. Vi anbefaler til enhver tid at få fejet fugesand samt påført af imprægnering.
5. UKRUDT, GRÆS ELLER ANDEN BEVOKSNING EFTER RENSNING
I forbindelse med vores rensning fjerner vi størstedelen af ukrudt, græs og anden bevoksning mellem fliserne (i fugerne), men vi kan ikke garantere at alt er væk. Kanter ved græs trimmes på bedste vis. Du skal selv fjerne større mængder græs, mos eller anden for bevoksning fra arealet inden dato for opstart.
Vi tager ligeledes forbehold for sort lav (sorte prikker indgroet i flisen), som ikke med garanti kan fjernes ved mekanisk rensning.
6. PLETTER, FARVEFORSKEL OG MISFARVNING PÅ FLISER
Er der pletter på dine fliser i form af kørespor, rust, olie, maling, fuglelort, kalkudtræk, salpeterudtræk eller øvrig misfarvning, kan vi ikke garantere at en mekanisk rensning fjerner disse. Ej heller kan vi stilles til ansvar for manglende fjernelse af pletter og misfarvning. Derudover gøres der opmærksom på, at der efter rensning er sandsynlighed for, at gamle pletter bliver synlige – dette kan vi ikke stilles til ansvar for.
Misfarvning og/eller farveforskel i forbindelse med udhæng, carport eller lignende kan skyldes at overfladen ikke udsættes for samme slitage. Dette vil der være risiko forbliver synligt i forbindelse med rensning. Ligeledes kan selve overfladen på flisen være af forskellig udseende på baggrund af denne slitage. Misfarvning og/eller farveforskelle i denne forbindelse, kan vi ikke stilles til ansvar for.
7. TILSTOPPET AFLØB, DRÆN ELLER KLOAK
I forbindelse med rensning fjernes skidt og snavs, samt delvist ukrudt, mos og andet fra fugerne mellem fliserne. Vi opsamler altid dette og tager med os på genbrugspladsen. Da vi benytter vand til rensningen, må det forventes at vandet løber i kloaker/dræn/afløb som følge heraf. Det vil normalvis ikke være et problem, men vi tager forbehold for at særlig udsatte dræn/kloaker/afløb kan tilstoppe, som følge af vandafledningen. Disse eventuelle tilstopninger kan vi ikke stilles til ansvar for, ej heller tømning, slamsugning eller anden form for udbedring.
8. RYDNING AF AREAL INDEN OPSTART
Du har ansvaret for at rydde/rykke alle ting fra arealet inden vi ankommer. Dette gælder krukker, havemøbler, grill, biler, dyr og lignende. Vi anbefaler at disse ting rykkes minimum 10 meter væk fra arealet, der skal renses.
Har du ikke kan/har ryddet arealet, kan vi være behjælpelige med at rydde det for en merpris på 500 kr. inkl. moms pr. påbegyndt time.
9. USTABIL OG/ELLER UDSKRIDNING AF BELÆGNING
I takt med flisebelægninger udsættes for regnskyl, rodnet, kørsel og anden belastning, vil der med tiden sandsynligvis opstå sektioner som skrider og/eller bliver mere ustabile. Når vi foretager en rensning fjernes fyld i fugerne mellem fliserne og dette vil synliggøre udskridning, samt give midlertidig ustabilitet. Vi fraråder alt færdsel på belægningen såfremt, der ikke er fejet fugesand. Vi anbefaler til enhver tid at få fejet fugesand på belægningen efter rensning. Ligeledes kan vi ikke holdes til ansvar for udskridning, ustabilitet eller anden form for påvirkning på belægningen.
10. NEDVASK AF TILSTØDENDE OVERFLADER SAMT FACADE
I forbindelse med rensningen kan facader, hegn og andre tilstødende overflader blive ramt af mudder, skidt og snavs mv. fra f.eks. oprensning af fuger mellem fliserne. Vi gør os umage for, at dette sker i mindst muligt omfang og vasker naturligvis altid overfladerne af med lavt tryk i forbindelse med arbejdet. Der vil dog kunne sætte sig sandkorn og snavs, som er særligt synligt på tørre sorte overflader, men som er svært at se, når det er vådt. Vores erfaring er, at det er væk efter et par regnskyl.
På facader med frostsprængninger, skaller og/eller luft bagved malingen kan der være risiko for, at malingen falder af. Afskalning eller anden form for ødelæggelse på facader, hegn eller andre tilstødende overflader kan vi ikke stilles til ansvar for.
11. TRÆK AF VANDSLANGER INDEFRA
I tilfælde hvor vi ikke kan koble os på udendørs vandforsyning, vil vi tilkoble os et indendørs vandudtag f.eks. vandhane, blandingsbatteri eller lignende i køkken eller på badeværelse. Der vil i denne forbindelse føres vandslange indendørs, hvor vand, skidt og snavs vil kunne dryppe eller på anden vis tilsvine. Det er dit ansvar at afdække og/eller rydde, således vi kan føre vandslangen på forsvarlig vis. Skulle der være vand, snavs eller anden tilsvining, er det ikke noget vi kan drages til ansvar for. Ligeledes kan vi ikke stilles til ansvar for ridser eller skader på inventar, gulv og lignende overflader.
Ved opkobling på indendørs vandforsyning, kan der være tilfælde hvor pakningen på vandhanen efter brug er utæt. Dette skyldes en mørnet pakning og det kan vi ikke drages til ansvar for. Ligeledes kan vi ikke stilles til ansvar for eventuelle problemer med vandforsyningen efter rensning.
12. VAND, ELEKTRICITET OG RÆKKEVIDDE
I forbindelse med vores arbejde tilkobler vi os din vandforsyning enten udendørs eller indendørs. Alle omkostninger til vand afholdes af dig som kunde.
Vi trækker vandslanger fra din vandforsyning til vores bil, hvor vores renseudstyr er fastmonteret. Vi har typisk maks. 50 meter vandslange og 50 meter trykslange, hvorfor det er nødvendigt at vi har rækkevidde til dit areal herfra. Har du længere afstand, er det vigtigt du informere os herom, da vi så har behov for ekstra vand- og trykslanger til arbejdet.
I enkelte tilfælde har vi behov for at tilkoble os til elektricitet hos dig. Alle omkostninger til elektricitet afholdes af dig som kunde. Det er vigtigt at du giver besked, såfremt der ikke er elektricitet til rådighed.
13. POOL
Skal vi rense belægningen ved pool tages der hensyn til, at affald i så vidt muligt omfang ikke havner i poolen – der kan dog ikke garanteres for, at noget af det opskyllede affald ikke havner heri. Det er på eget ansvar at rengøre poolen efter rensning. Ligeledes kan vi ikke stilles til ansvar for eventuelle skader eller udskiftning af filtre, pool liner, dæksler eller lignende på eller omkring pool.
14. FUGESAND, STENMEL OG IMPRÆGNERING
Efter rensning og skumbehandling anbefales det at få påført imprægnering, samt fejet fugesand eller stenmel. Vi udfører typisk imprægnering og fejning af fugesand/stenmel dagen efter rensning eller hurtigst muligt derefter (såfremt belægningen er tør).
Imprægnering påføres med sprøjte og må ikke betrædes før det er tørret ind. Fugesand og stenmel fejes med rund hånd i fugerne mellem fliserne. Det vil være sandsynligt, at du skal feje efter. Vurderes det at der er sandsynlighed for at det synker meget, ligger vi ekstra poser fugesand/stenmel til dig i forbindelse med vi fejer. Vi anbefaler at benytte stenmel på rådhusbelægninger og belægninger hvor chaussesten indgår.
15. VANDSKADER OG INDTRÆNGENDE VAND
I forbindelse med vores arbejde benyttes der vand på vandrette og lodrette overflader f.eks. fliser, facade, hegn mv. Du skal derfor være sikker på, at der ikke er utætheder i umiddelbar forbindelse med, hvor rensningen foregår f.eks. skure, vinduer, døre og trapper. Vi kan ikke stilles til ansvar for vandskader og følgevirkninger for indtrængende vand eller andre skader i den forbindelse.
Ligeledes gælder det, at du skal sikre elektronik f.eks. kameraovervågning, robotplæneklipper-station, udendørs EL kontakter og lignende mod vand. Vi kan ikke stilles til ansvar for ødelagt elektronik eller andre genstande, som ikke tåler vand.
Vi anbefaler, at du afdækker med plastik og gør os særlig opmærksomme på eventuelle genstande, der ikke tåler vand. Vi er naturligvis meget opmærksomme og benytter sund fornuft ved brug af vand.
Gennemgang og kontrolopmåling af areal før opstart
Før arbejdet påbegyndes foretages en gennemgang og kontrolopmåling af arealet samt andre eventuelle overflader afhængig af din ordre. Er du ikke hjemme den pågældende dag, hvor arbejdet udføres, er det vigtigt at du er til rådighed på telefonen.
Fakturering tager altid udgangspunkt i kontrolopmåling (med mindre, andet er aftalt på forhånd), så din faktura afspejler det faktiske antal kvadratmeter – hverken mere eller mindre. Vi har dog en mindstepris/ opstartspris. Vores normale priser følger omfanget og beregnes pr. kvadratmeter plus en opstartspris.
Det er vigtigt at understrege at din ordrebekræftelse fungerer, som et aftalt estimat af omfanget der er vurderet efter bedste evne. Ønsker du en eksakt pris før vi udfører arbejdet, er du altid velkommen til at få målt dit areal og samlet omfang ved en besigtigelse før datoen for udførelsen.
Viser vores kontrolopmåling og gennemgang på dagen for udførelse op til 10 kvadratmeter mere end det estimerede areal og/eller omfang på din ordrebekræftelse vil følgende være gældende:
Vi påbegynder arbejdet med det samme uden din forhåndsgodkendelse på op til 10 kvadratmeter og/eller anden form for yderlig arbejdsomfang f.eks uforudset fremkommelighed, kanter eller lignende merarbejde der er konstateret ved gennemgang og kontrolopmåling.
Vi tilføjer ekstra kvadratmeter (op til 10 kvm.) og/eller yderlig arbejdsomfang på din faktura uden din forhåndsgodkendelse (maks 1500 kr. inkl. moms).
Vi vil maks tilføje 1500 kr. inkl. moms på din faktura for merarbejde i form af et yderligt arbejdsomfang og/eller ekstra kvadratmeter på op til 10 kvm. uden din forhåndsgodkendelse.
Konstateres det ved kontrolopmåling og gennemgang at der er merarbejde for et beløb svarende til over 1500 kr. inkl. moms, vil vilkårene for udførelse følge nedenstående vilkår svarende til der skulle være kvadratmeter og/eller omfang over 10 kvadratmeter mere end det estimerede areal på din ordrebekræftelse.
Viser vores kontrolopmåling og gennemgang på dagen for udførelse 10 kvadratmeter eller mere end det estimerede areal og/eller omfang på din ordrebekræftelse vil følgende være gældende:
Vi kontakter dig pr. telefon og oplyser dig om resultatet for vores kontrolopmåling og hvad dine muligheder er for at få det hele med (pris og varighed).
Vi beregner en pris på de resterende kvadratmeter eller yderlig omfang med udgangspunkt i vores kvadratmeterpris samt eventuelt tillæg for fremkommelighed, kanter eller lignende merarbejde der er konstateret ved kontrolopmåling.
Såfremt du ikke ønsker at vi tager de resterende ekstra kvadratmeter og/eller omfang med, i forhold til din ordrebekræftelse, udføres arbejdet svarende til det der er aftalt på din ordrebekræftelse.
Skulle de ekstra kvadratmeter og eller yderlig omfang, i forhold til din ordrebekræftelse, give anledning til at du aflyser alt arbejdet gælder vores vilkår for aflysning på dagen.
Viser kontrolopmålingen et mindre antal kvadratmeter og/eller omfang end først antaget i din ordrebekræftelse, påbegynder vi arbejdet uden yderligere kommentarer og retter kvadratmeterne til så det kommer til at passe dog ikke under minimums/-opstartsprisen.
Dette skal du på forhånd sørge for ved rensning af træterrasser
Forud for vores aftale er der en række ting, du skal have styr på inden vi kommer på den aftalte dag. Det gælder følgende:
– Adgang til arealet (Der kan aftales nærmere omkring, port, koder, nøgle eller lignende forud for arbejdet).
– Adgang til vand enten via en udendørs vandhane eller alternativt vandhane indefra (Vi har selv udstyr til opkobling på alle gængse danske vandforsyninger).
– Parkering er tæt ved arealet og vandforsyning (Inden for ca. 50 meter er optimalt, eller skal dette oplyses ved booking).
– Arealet skal være ryddet for krukker, møbler, biler, dyr og lignende (alt skal rykkes mindst 10 meter væk fra arealet hvis muligt).
– Vandtryk på vandforsyningen må ikke være dårlig (minimum 15 Liter pr. min.).
Erstatningsansvar, indsigelser og vilkår ved rensning af træterrasser
Følgende vilkår vil til enhver tid gøre sig gældende ved rensning af træterrasser hos Detalge Service:
1. Indsigelse ved rensning
Har du indsigelser på den udførte rensning, gør det sig gældende at vi skal have besked inden evt. let overfladeslibning og/eller påføring af imprægnering/-olie finder sted.
Skal du ikke have let overfladeslibning og/eller påføring af imprægnering/-olie er det gældende at vi skal have besked inden for 48 timer efter rensningen har fundet sted.
Vi skal have skriftlig besked via mail: kontakt@detalge.dk på alle indsigelser, vedhæft gerne billeder så vi kan se omfanget. Vi bestræber os på at udbedre indsigelser hurtigst muligt og hvad der passer i vores kalender.
2. Indsigelse ved let overfladeslibning
Har du indsigelse på let overfladeslibning, gør det sig gældende at vi skal have besked inden for 48 timer efter udførelsen.
Vi skal have skriftlig besked via mail: kontakt@detalge.dk på alle indsigelser, vedhæft gerne billeder så vi kan se omfanget. Vi bestræber os på at udbedre indsigelser hurtigst muligt og hvad der passer i vores kalender.
Vi gør opmærksom på at der i forbindelse med en let overfladeslibning udelukkende slibes vandrette overflader.
3. Indsigelse ved påføring af imprægnering/-oliering
Har du indsigelse i forbindelse med påføring af imprægnering eller olie, gør det sig gældende at vi skal have besked inden for 48 timer efter udførelsen. Husk at det ofte kræver mere end en gang olie på en træterrasse efter en mekanisk rens, husk derfor at aftale hvor mange gange olie den skal have, så tilbuddet er derefter.
Vi skal have skriftlig besked via mail: kontakt@detalge.dk på alle indsigelser, vedhæft gerne billeder så vi kan se omfanget. Vi bestræber os på at udbedre indsigelser hurtigst muligt og hvad der passer i vores kalender.
4. Træterrassens tilstand efter rensning
Vores fremgangsmåde ved en skånsom mekanisk rensning påvirker og/eller ødelægger ikke en sund træterrasse. Vi benytter vores professionelle renseudstyr hvor vandtryk, dysestørrelse og vandmængde kan justeres således at træet renses skånsomt. Ved rensning er det udelukkende overfladen på træet som renses. Alt træ arter sig forskelligt, afhængig af træsort og ældning, træ vil med tiden mørne og blive blødere. Vi kan ikke stilles til ansvar påvirkelse eller ødelæggelse af træet i forbindelse med rensning ved ældning eller anden form for mørning.
Resultatet og træterrassens tilstand efter rensning tager udgangspunkt i træets tilstand før rensningen. Er der konstateret råd eller på anden vis en dårlig stand på træet, kan vi ikke garanteres for resultatet. Ligeledes kan vi ikke garanterer at knaster, propper og lignende forbliver i træet efter rensning.
Vi gør opmærksom på at en rensning ikke kan sammenlignes med slibning eller afhøvling. Vi kan derfor ikke garantere for en ensartethed ved rensning.
5. Pletter, farveforskel og misfarvning på træterrasser
Er der pletter på træterrassen i form af rust, olie, maling, fulgelort eller anden misfarvning, kan vi ikke garantere at en mekanisk rensning fjerner disse. Ej heller kan vi stilles til ansvar for manglende fjernelse af pletter og misfarvning. Derudover gøres der opmærksom på at der efter rensning er sandsynlighed for at gamle pletter bliver synlige – dette kan vi ikke stille til ansvar for.
Misfarvning og/eller farveforskel i forbindelse med udhæng eller lignende skyldes at overfladen ikke udsættes for samme slitage, sollys, skygge fra bygninger osv. Dette vil der være risiko forbliver synligt i forbindelse med rensning. Ligeledes kan selve overfladen på træet være af forskelligt udseende på baggrund af slitage, sollys, skygge fra bygninger osv. Misfarvning og/eller farveforskelle i denne forbindelse kan vi ikke stilles til ansvar for.
Med udgangspunkt i at træ er et organisk materiale vil farvespil, ældning og misfarvning være forventeligt ved en rensning. Vi tager ikke ansvar for farveforskelle, misfarvning og pletter i som følge af rensning.
6. Træet kan rejse sig ved rensning
Rensning på træterrasser kan medføre at de øverste træfibrene rejser sig ligeledes kan revner, splinter og en ru overflade forekomme, dette kan vi ikke stilles til ansvar for, da alle træterrasser er forskellige.
Vi anbefaler at du tilkøber en let overfladeslibning til at afhjælpe eventuelle rejste træfibre, revner, splinter eller på anden vis en ru overflade. Der garanteres ikke for et fuldkomment resultat ved en let overfladeslibning, ej heller for at splinter, revner og lignende fjernes.
Du er velkommen til at få en uforpligtende prøverens, for at se resultatet for en rensning på din træterrasse.
7. Rensning ved tidligere efterbehandling på træterrasse
Er din træterrasse behandlet med olie, maling, træbeskyttelse eller anden form for efterbehandling, vil dette være i træet og muligvis have indflydelse på resultatet for en rensning. Vi garanterer ikke for resultatet ved rensning af træterrasser som tidligere er efterbehandlet med olie, træbeskyttelse, maling eller lignende produkter.
8. Tilstoppet afløb, dræn eller kloak
I forbindelse med rensning fjernes skidt og snavs, mos og andet fra træterrassen. Vi opsamler altid dette og tager med os på genbrugspladsen. Der må dog forventes i og med vi benytter vand til rensningen at vandet løber i kloakering/dræn/afløb som følge heraf. Det vil normalvis ikke være et problem, men vi tager forbehold for at særlig udsatte dræn/kloakering/afløb kan tilstoppes som følge af vandafledningen. Disse eventuelle tilstoppelser kan vi ikke stilles til ansvar for, ej heller tømning, slamsugning eller anden form for udbedring.
9. Rydning af areal inden opstart
Du har ansvaret for at rykke alle ting fra arealet inden vi ankommer. Dette gælder krukker, havemøbler, grill, biler, dyr og lignende. Vi anbefaler at disse ting rykkes minimum 10 meter væk fra arealet der skal renses.
Har du ikke ryddet arealet kan vi være behjælpelige med at rykke det for en merpris på 500 kr. inkl. moms pr. påbegyndt time.
10. Nedvask af tilstødende overflader samt facade
I forbindelse med rensningen kan facader, hegn og andre tilstødende overflader blive ramt af mudder, skidt og snavs mv. Vi gør os umage for at dette sker i mindst muligt omfang og vasker naturligvis altid overfladerne af med lavt tryk i forbindelse med arbejdet. Der vil dog kunne sætte sig sandkorn og snavs som særlig er synligt på sorte overflader når det er tørt (og svært at se når det er vådt). Vores erfaring er at det er væk efter et par regnskyl.
På facader med frostsprængninger, skaller og/eller luft bagved malingen kan der være risiko for at malingen falder af. Afskalning eller anden form for ødelæggelse på facader, hegn eller andre tilstødende overflader kan vi ikke stilles til ansvar for.
11. Træk af vandslanger indefra
I tilfælde hvor vi ikke kan koble os på udendørs vandforsyning, vil vi tilkoble os et indendørs vandudtag f.eks. vandhane, blandingsbatteri eller lignende i køkken eller på toilet. Der vil i denne forbindelse føres vandslange indendørs, hvor vand, skidt og snavs vil kunne dryppe eller på anden vis tilsvine. Det er dit ansvar at afdække og/eller rydde således vi kan føre vandslangen på forsvarlig vis. Skulle der være vand, snavs eller anden tilsvining er det ikke noget vi kan drages til ansvar for. Ligeledes kan vi ikke stilles til ansvar for ridser eller skader på gulv og lignende overflader.
Ved opkobling på indendørs vandforsyning, kan der være tilfælde hvor pakningen på vandhanen efter brug er utæt. Dette skyldes en mørnet pakning og det kan vi ikke drages til ansvar for. Ligeledes kan vi ikke stilles til ansvar for eventuelle problemer med vandforsyningen efter rensning.
12. Vand, elektricitet og rækkevidde
I forbindelse med vores arbejde tilkobler vi os din vandforsyning enten udendørs eller indendørs. Alle omkostninger til vand afholdes af dig som kunde.
Vi trækker vandslanger fra din vandforsyning til vores bil, hvor vores renseudstyr er fastmonteret. Vi har typisk 50 meter vandslange og 50 meter trykslange, hvorfor det er nødvendige at vi har rækkevidde til dit areal herfra. Har du længere afstand er det vigtigt du informere os herom, da vi så har behov for ekstra vand- og trykslanger til arbejdet.
I enkelte tilfælde har vi behov for at tilkoble os til elektricitet hos dig. Alle omkostninger til elektricitet afholdes af dig som kunde. Det er vigtigt at du giver besked såfremt, der ikke er elektricitet til rådighed.
13. Pool
Skal vi rense træterrasse ved pool tages der hensyn til at affald i så vidt muligt omfang ikke havner i poolen – det kan der dog ikke garanteres for. Det er på eget ansvar at rengøre poolen efter rensning. Ligeledes kan vi ikke stilles til ansvar for eventuelle skader eller udskiftning af filtre, pool linjer, dæksler eller lignende på eller omkring pool.
14. Vandskader og indtrængende vand
I forbindelse med vores arbejde benyttes der vand på vandrette og lodrette overflade f.eks. fliser, facade, hegn mv. Du skal derfor være sikker på at der ikke er utætheder i forbindelse, hvor rensningen foregår f.eks. skure, vinduer, døre og trapper. Vi kan ikke stilles til ansvar for vandskader og følgevirkninger for indtrængende vand eller andre skader i den forbindelse.
Ligeledes gælder det at du skal sikre elektronik f.eks kameraovervågning, robotplæneklipper-station, udendørs EL kontakter og lignende mod vand. Vi kan ikke stilles til ansvar for ødelagt elektronik eller anden form for genstande, som ikke tåler vand.
Vi anbefaler at du afdækker med plastik og gør os særlig opmærksomme på eventuelle genstande. Vi er naturligvis meget opmærksomme og benytter sund fornuft ved brug af vand.
Gennemgang og kontrolopmåling af areal før opstart
Før arbejdet påbegyndes foretages en gennemgang og kontrolopmåling af arealet samt andre eventuelle overflader afhængig af din ordre. Er du ikke hjemme den pågældende dag, hvor arbejdet udføres, er det vigtigt at du er til rådighed på telefonen.
Fakturering tager altid udgangspunkt i kontrolopmåling (medmindre andet er aftalt på forhånd), så din faktura afspejler det faktiske antal kvadratmeter – hverken mere eller mindre. Vi har dog en mindstepris/- opstartspris. Vores normale priser følger omfanget og beregnes ud fra facadens kvadratmeter.
Det er vigtigt at understrege at din ordrebekræftelse fungerer, som et aftalt estimat af omfanget der er vurderet efter bedste evne. Ønsker du en eksakt pris før vi udfører arbejdet, er du altid velkommen til at få målt dit areal og samlet omfang ved en besigtigelse før datoen for udførelsen.
Viser vores kontrolopmåling og gennemgang på dagen for udførelse op til 30 kvadratmeter mere end det estimerede areal og/eller omfang på din ordrebekræftelse vil følgende være gældende:
– Vi påbegynder arbejdet med det samme uden din forhåndsgodkendelse på op til 30 kvadratmeter og/eller anden form for yderlig arbejdsomfang f.eks. uforudset fremkommelighed, kanter eller lignende merarbejde der er konstateret ved gennemgang og kontrolopmåling.
– Vi tilføjer ekstra kvadratmeter (op til 30 kvm.) og/eller yderlig arbejdsomfang på din faktura uden din forhåndsgodkendelse (maks. 3500 kr. inkl. moms).
– Vi vil maks. tilføje 3500 kr. inkl. moms på din faktura for merarbejde i form af et yderligt arbejdsomfang og/eller ekstra kvadratmeter på op til 30 kvm. uden din forhåndsgodkendelse.
– Konstateres det ved kontrolopmåling og gennemgang at der er merarbejde for et beløb svarende til over 3500 kr. inkl. moms, vil vilkårene for udførelse følge nedenstående vilkår svarende til der skulle være kvadratmeter og/eller omfang over 30 kvadratmeter mere end det estimerede areal på din ordrebekræftelse.
Viser vores kontrolopmåling og gennemgang på dagen for udførelse 30 kvadratmeter eller mere end det estimerede areal og/eller omfang på din ordrebekræftelse vil følgende være gældende:
– Vi kontakter dig pr. telefon og oplyser dig om resultatet for vores kontrolopmåling og hvad dine muligheder er for at få det hele med (pris og varighed).
– Vi beregner en pris på de resterende kvadratmeter eller yderlig omfang med udgangspunkt i vores kvadratmeterpris samt eventuelt tillæg for fremkommelighed, kanter eller lignende merarbejde der er konstateret ved kontrolopmåling.
– Såfremt du ikke ønsker at vi tager de resterende ekstra kvadratmeter og/eller omfang med, i forhold til din ordrebekræftelse, udføres arbejdet svarende til det der er aftalt på din ordrebekræftelse.
– Skulle de ekstra kvadratmeter og eller yderlig omfang, i forhold til din ordrebekræftelse, give anledning til at du aflyser alt arbejdet gælder vores vilkår for aflysning på dagen.
Viser kontrolopmålingen et mindre antal kvadratmeter og/eller omfang end først antaget i din ordrebekræftelse, påbegynder vi arbejdet uden yderligere kommentarer.
Dette skal du på forhånd sørge for ved facaderens
Forud for vores aftale er der en række ting, du skal have styr på inden vi kommer på den aftalte dag. Det gælder følgende:
– Adgang til arealet (Der kan aftales nærmere omkring, port, koder, nøgle eller lignende forud for arbejdet).
– Adgang til vand enten via en udendørs vandhane eller alternativt vandhane indefra (Vi har selv udstyr til opkobling på alle gængse danske vandforsyninger).
– Reservering af parkering tæt ved arealet og vandforsyning (Inden for ca. 50 meter er optimalt).
– Gangarealet omkring taget skal være ryddet for krukker, møbler, biler, dyr og lignende (alt skal rykkes mindst 10 meter væk fra arealet hvis muligt).
– Vandtryk på vandforsyningen må ikke være dårlig (minimum 15 Liter pr. min.)
– Oplys kontaktperson med kontaktoplysninger.
– Varsling og information om arbejdstøj og så skal alle vinduer, døre og luftspjæld holdes lukket i perioden.
Erstatningsansvar, indsigelser og vilkår ved facaderens
Følgende vilkår vil til enhver tid gøre sig gældende ved facaderens hos Detalge Service:
1. Indsigelse ved rensning
Har du indsigelser på den udførte facaderens, gør det sig gældende at vi skal have besked inden evt. påføring af imprægnering finder sted. Skal du ikke have påføring af imprægnering er det gældende at vi skal have besked inden for 48 timer efter rensningen har fundet sted.
Vi skal have skriftlig besked via mail: kontakt@detalge.dk på alle indsigelser, vedhæft gerne billeder så vi kan se omfanget. Vi bestræber os på at udbedre indsigelser hurtigst muligt og hvad der passer i vores kalender.
2. Indsigelse ved påføring af imprægnering
Har du indsigelse i forbindelse med påføring af imprægnering, gør det sig gældende at vi skal have besked inden for 48 timer efter udførelsen.
Vi skal have skriftlig besked via mail: kontakt@detalge.dk på alle indsigelser, vedhæft gerne billeder så vi kan se omfanget. Vi bestræber os på at udbedre indsigelser hurtigst muligt og hvad der passer i vores kalender.
3. Vejrforhold ved facaderens og imprægnering
I forbindelse med facadernes og imprægnering er der følgende vejrmæssige forudsætninger:
Ved facaderens hvor der benyttes lift må det ikke blæse kraftigt. Vi kan godt lave facaderens uden lift i kraftigt blæsevejr. Vi kan godt udføre facaderens i regnvejr men ikke imprægnering (facaden skal være tør ved imprægnering). Såfremt de vejrmæssige forhold forhindrer os i at udføre arbejdet, rykkes din tid for udførelse. Vi vil i denne forbindelse kontakte dig.
4. Facadens tilstand efter rensning
Vores fremgangsmåde ved en skånsom mekanisk rensning påvirker og/eller ødelægger ikke en sund facade. Vi benytter vores professionelle renseudstyr hvor vandtryk, dysestørrelse og vandmængde kan justeres således at facaden renses skånsomt. Ved rensning er det udelukkende overfladen på facaden som renses. Alle facader arter sig på forskellig vis og vil med tiden mørne og blive blødere. Vi kan ikke stilles til ansvar påvirkelse eller ødelæggelse i forbindelse med facaderens.
Resultatet og tagets tilstand efter facaderens tager udgangspunkt i tilstanden før rensningen. Er der konstateret rødalger indgroet mos eller på anden vis en dårlig stand, kan vi ikke garanteres for resultatet.
5. Facader med vinduer, døre og fuger mv.
Der tages forbehold for facader med vinduer, døre, fuger eller lignende. Her er der risiko for vand kan trænge ind i bygningskonstruktionen under rensningen, også selvom vores rensemetode er skånsom og kontrolleret.
Vi kontrollerer løbende eventuelt indtrængende vand ved udførsel og underretter løbende såfremt det er nødvendigt. Vi anbefaler at vi har adgang indendørs under arbejdet, så vi kan foretage indvendig inspektion undervejs.
Vi kan ikke stilles til ansvar for vandskader og følgevirkninger for indtrængende vand under facaderens eller andre skader i den forbindelse.
6. Pletter, farveforskel, misfarvning mv. på facaden
Er der pletter på facaden i form af rust, olie, maling, fulgelort eller anden misfarvning, kan vi ikke garantere at facaderens fjerner disse. Ej heller kan vi stilles til ansvar for manglende fjerning af pletter og misfarvning mv. Derudover gøres der opmærksom på at der er sandsynlighed for at gamle pletter bliver synlige – dette kan vi ikke stille til ansvar for.
Misfarvning og/eller farveforskel i forbindelse med udhæng eller lignende skyldes at overfladen ikke udsættes for samme slitage. Dette vil der være risiko forbliver synligt. Ligeledes kan selve overfladen på facaden være af forskelligt udseende på baggrund af denne slitage. Misfarvning og/eller farveforskelle kan vi ikke stilles til ansvar for.
Derudover tager vi forbehold for alge- og lavvækst som har brændt sig fast på facaden gennem årene. AlgeNord kan ikke holdes ansvarlig for disse indbrændte alge- og lavvækster ved facaderens. Vi oplever dog, men garanterer ikke for, at skumbehandling (algebehandling) går ind og komposterer disse alge- og lavvækster i indvirkningstiden på 1-4 uger og op til 6-9 måneder.
7. Facadereparationer, afdækning og vinduesvask
Omkostninger til reparationer på facaden eller udskiftning facademateriale kan ikke under nogen omstændigheder pådrages Detalge. Udbedring vil skulle laves af tredjemand for egen regning.
Skal vinduer, udhæng, glas eller andre dele på facaden afdækkes som følge af facaderens, kan der opstå meromkostninger i denne forbindelse. Ligeledes er der mulighed meromkostninger for nedvask af vinduer med demineraliseret vand (kalkfrit vand).
8. Tilstoppet afløb, dræn eller kloak
I forbindelse med rensning fjernes skidt og snavs, mos og andet fra facaden. Vi opsamler altid dette og tager med os på genbrugspladsen. Der må dog forventes i og med vi benytter vand til rensningen at vandet løber i kloakering/dræn/afløb som følge heraf. Det vil normalvis ikke være et problem, men vi tager forbehold for at særlig udsatte dræn/kloakering/afløb kan tilstoppes som følge af vandafledningen. Disse eventuelle tilstoppelser kan vi ikke stilles til ansvar for, ej heller tømning, slamsugning eller anden form for udbedring.
9. Rydning af areal inden opstart
Du har ansvaret for at rykke alle ting fra gangareal og tilstødende områder inden vi ankommer. Dette gælder krukker, havemøbler, grill, biler, dyr og lignende. Vi anbefaler at disse ting rykkes minimum 10 meter væk fra arealet der skal renses.
Har du ikke ryddet arealet kan vi være behjælpelige med at rykke det for en merpris på 500 kr. inkl. moms pr. påbegyndt time.
10. Nedvask af tilstødende glas, udhæng og andre overflader ved facaderens
I forbindelse med rensningen kan facader, hegn og andre tilstødende overflader blive ramt af mudder, skidt og snavs mv. Vi gør os umage for at dette sker i mindst muligt omfang og vasker naturligvis altid overfladerne af med lavt tryk i forbindelse med arbejdet. Der vil dog kunne sætte sig sandkorn og snavs som særlig er synligt på sorte overflader når det er tørt (og svært at se når det er vådt). Vores erfaring er at det er væk efter et par regnskyl.
Overflader såsom glasparti, vinduer, udhæng og andre tilstødende facade elementer, kan ved en udført skumbehandling med Neuatralon algemiddel, i forbindelse med facaderens klistre og danne lignende uklare lag på overfalden, også efter endt udførelse af en nedvaskning. Det kan skyldes sol, varme og andre vejrmæssige forhold. Detalge kan ikke drages til ansvar for fjernelse eller udbedring af denne klistre eller anden form for lignende uklare lag efter nedvask. Vi henviser til at regn, vind og vejr fjerner det over tid.
På facader med frostsprængninger, skaller og/eller luft bagved malingen kan der være risiko for at malingen falder af. Afskalning eller anden form for ødelæggelse på facader, hegn eller andre tilstødende overflader kan vi ikke stilles til ansvar for.
11. Træk af vandslanger indefra
I tilfælde hvor vi ikke kan koble os på udendørs vandforsyning, vil vi tilkoble os et indendørs vandudtag f.eks. vandhane, blandingsbatteri eller lignende i køkken eller på toilet. Der vil i denne forbindelse føres vandslange indendørs, hvor vand, skidt og snavs vil kunne dryppe eller på anden vis tilsvine. Det er dit ansvar at afdække og/eller rydde således vi kan føre vandslangen på forsvarlig vis. Skulle der være vand, snavs eller anden tilsvining er det ikke noget vi kan drages til ansvar for. Ligeledes kan vi ikke stilles til ansvar for ridser eller skader på gulv og lignende overflader.
Ved opkobling på indendørs vandforsyning, kan der være tilfælde hvor pakningen på vandhanen efter brug er utæt. Dette skyldes en mørnet pakning og det kan vi ikke drages til ansvar for. Ligeledes kan vi ikke stilles til ansvar for eventuelle problemer med vandforsyningen efter rensning
12. Vand, elektricitet og rækkevidde
I forbindelse med vores arbejde tilkobler vi os din vandforsyning enten udendørs eller indendørs. Alle omkostninger til vand afholdes af dig som kunde.
Vi trækker vandslanger fra din vandforsyning til vores bil, hvor vores renseudstyr er fastmonteret. Vi har typisk 50 meter vandslange og 50 meter trykslange, hvorfor det er nødvendige at vi har rækkevidde til dit areal herfra. Har du længere afstand er det vigtigt du informere os herom, da vi så har behov for ekstra vand- og trykslanger til arbejdet.
I enkelte tilfælde har vi behov for at tilkoble os til elektricitet hos dig. Alle omkostninger til elektricitet afholdes af dig som kunde. Det er vigtigt at du giver besked såfremt der ikke er elektricitet til rådighed.
13. Vandskader og indtrængende vand
I forbindelse med vores arbejde benyttes der vand på vandrette og lodrette overflade f.eks. facade, fliser, hegn mv. Du skal derfor være sikker på at der ikke er utætheder i umiddelbart forbindelse hvor rensningen foregår f.eks. taget, skure, vinduer, døre og trapper. Vi kan ikke stilles til ansvar for vandskader og følgevirkninger for indtrængende vand eller andre skader i den forbindelse.
Ligeledes gælder det at du skal sikre elektronik f.eks. kameraovervågning, robotplæneklipper-station, udendørs EL kontakter og lignende mod vand. Vi kan ikke stilles til ansvar for ødelagt elektronik eller anden form for genstande, som ikke tåler vand.
Vi anbefaler at du afdækker med plastik og gør os særlig opmærksomme på eventuelle genstande. Vi er naturligvis meget opmærksomme og benytter sund fornuft ved brug af vand.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Betingelser
Salgs- og leveringsbetingelser
1. Anvendelse og gyldighed
1.1 Enhver leverance af produkter og/eller serviceydelser sker i henhold til nedenstående salgs- og leveringsbetingelser.
1.2 Købers bemærkninger ved bestilling anses ikke som fravigelse af vores salgs- og leveringsbetingelser medmindre Detalge service skriftligt har accepteret disse.
2. Kvittering/ordrebekræftelse
2.1 Aftaler mellem Detalge service og Køber anses først for indgået, når Detalge service har fremsendt en ordrebekræftelse/skriftligt tilbud, eller personalet fra Detalge service har bekræftet din bestilling over tlf. eller sms.
Eventuelle indsigelser mod ordrebekræftelsens indhold skal sendes skriftligt til Detalge service og være Detalge service i hænde samme dag, som kvitteringen modtages af Køber.
2.2 Annullering eller ændring af en ordre, kan herefter kun ske, med Detalge service skriftlige godkendelse. Alle ordre er bindende og kan derfor ikke annulleres. Jf. i øvrigt punkt 4.
3. Priser
3.1 Alle priser er inkl. moms.
3.2 Den endelige pris vil fremgå af Detalge service kvittering, og prisen tillægges den til enhver tid gældende moms, afgifter, eventuelle fragt/transport og andre gebyrer.
3.3 Priserne der gives I forbindelse med et tilbud, er bindende for begge parter, uanset om det viser sig der bruges mere eller mindre materiale end forventet. Detalge service oplyser aldrig det faktiske forbrug af materiale ved mindre dette på forhånd er aftalt med køber.
3.4 Detalge service forbeholder sig ret til, at regulere de aftalte priser for ikke leverede Produkter i tilfælde af valutakursændringer, prisforhøjelser fra underleverandører, materiale prisstigninger, ændringer i arbejdslønninger, statsindgreb eller lignende forhold.
AFLYSNING ELLER ÆNDRING AF AFTALETIDSPUNKTE
Da det kræver planlægning og medarbejderkoordinering, er indgået aftaler bindende. Ønsker du at aflyse/ændre din tid/aftale opkræves et gebyr. Gebyrets størrelse afhænger af, hvornår det gøres:
Aflysning efter accept af tilbud | 495 kr. inkl. moms |
Aflysning mellem 3 – 5 dage før aftaletidspunktet | 2.499 kr. inkl. moms |
Aflysning mellem 1 – 2 dage før aftaletidspunktet | 6.499 kr. inkl. moms |
Aflysning på dagen for aftaletidspunktet | 7.999 kr. inkl. moms |
Ønsker du at ændre aftaletidspunktet ved at rykke aftalen til en anden dag, kan dette frit gøres senest 10 dage før aftaletidspunktet. Ønsker du at rykke aftalen med kort varsel, er følgende gebyr gældende:
Ryk aftale senest 10 dage før aftaletidspunktet | Gratis |
Ryk aftale mellem 5 – 9 dage før aftaletidspunktet | 1.295 kr. inkl. moms |
Ryk aftale mellem 1 – 4 dage før aftaletidspunktet | 6.499 kr. inkl. moms |
Ryk aftale på dagen for aftaletidspunktet | 7.999 kr. inkl. moms |
Du kan aflyse eller ændre aftaletidspunktet ved at kontakte os pr. telefon (23850202) eller mail (kontakt@detalge.dk) i normal åbningstid som er mandag-fredag 7-17
- Levering
5.1 Vi levere/udføre 90 % af alle ordre indenfor de første 1-2 måneder. Men i enkelte tilfælde kan der gå længere tid.
5.2 Detalge service kører på hele Sjælland.
6. Betaling
6.1 Betaling sker kontant eller netto 8 dage, hvis ikke andet er aftalt. (vi tilbyder ikke afdragsaftaler)
6.2 Betaler Køber ikke købesummen i rette tid, kan Detalge service fra forfaldsdagen påregne renter med 2 % pr. påbegyndt måned, samt et rykkergebyr på 100,00 kr. pr. rykker, inden regningen overdrages til Inkasso.
6.3 Køber er uberettiget til at tilbageholde hele eller del af købesummen, ved sådan tilbageholdelse vil være at betragte som væsentlig misligholdelse af aftalen.
7. Ejendomsforbehold
7.1 Detalge service har ejendomsretten til enhver leverance indtil betaling er sket. Herunder også alle materialer.
8. Levering
8.1 Leveringstider er angivet omtrentligt og er ikke bindende, medmindre andet er udtrykkeligt angivet.
8.2 Detalge service er endvidere berettiget til at udskyde den omtrentlige leveringstid, hvis overskridelse heraf nødvendiggøres af forhold, som Detalge service ikke er herre over, jf. i øvrigt punkt 11.
8.3 Leveringsstedet er det sted der er angivet i tilbuddet/ordrebekræftelsen.
9. Følgeskader/Indirekte tab
9.1 Detalge service er ikke ansvarlig overfor køber, for nogen form for følgeskader eller indirekte tab, som måtte udspringe af eller i relation til en aftale, som reguleres af disse salgs- og leveringsbetingelser.
9.2 Detalge service er ikke ansvarlig for følgeskader efter en Isolering, det er udelukkende købers egen vurdering om huset/boligen tåler en isolering med det anvendte produkt, Detalge service kan derfor ikke stilles til ansvar for skader af nogen art.
10. Reklamationer/Garanti/Kvalitet
10.1 Krav vedrørende mangler, forsinkelse, produktansvar eller andre krav om erstatning skal fremsættes skriftligt til Detalge service.
10.2 Fejl ved et produkt som følge af naturligt slid, overlast, mangelfuld betjening, mangelfuld vedligeholdelse, hændeligt uheld eller andre forhold, for hvilke køber bærer ansvaret eller risikoen, udgør ikke en mangel.
10.3 Vores garanti på 15 år gælder udelukkende for det materiale/produkt der er anvendt til isoleringen.
10.4 Bagatelgrænserne ved en hulmursisolering hvor hulmuren er helt tom må ligge på max 5% det betyder at max 5m2 ud af 100m2 må være u isoleret efter udført isolering. Ved en genopfyldning hvor der I forvejen er isoleringsmaterialer I hulmuren er bagatelgrænsen på max 10%
10.5 Efterisolering af hulmur (hulmuren er tidligere isoleret). Detalge service stiller ingen garantier i forbindelse med denne type isolerings opgaver, i forhold til forbrug af materialer eller årlig besparelse for kunden. Der kan på forhånd ikke vurderes hvor meget isolering, den enkelte opgave vil tage, samt hvad den årlige besparelse på varmeregningen vil være ved denne type opgaver. Det er alene op til kunden at vurdere, om det er en opgave de ønsker udført. Da der er tale om en opgave, der udelukkende bygger på en vurdering fra kundens side, laver vi altid en fast pris. Skulle hulmuren mod forventning vise sig at være helt tom, fastholder vi den samme pris. Du vil derfor som kunde, ikke få nogen ekstra regning, hvis du laver en fejlvurdering. Omvendt vil du heller ikke få et afslag i prisen, hvis din hulmur tager mindre materiale end du havde forventet, kun hvis hele eller delvise af din hulmur er fuldmuret eller med Leca vil du kunne opnå et afslag i prisen.
11. Force majeure
11.1 Detalge service er berettiget til at annullere ordrer, eller udskyde aftalt levering af produkter og er i øvrigt fri for ansvar for enhver manglende, mangelfuld eller forsinket levering, der helt eller delvist skyldes omstændigheder, som ligger uden for Detalge service rimelige kontrolmuligheder, som følge af aftaler som følge af krig, borgerkrig, oprør, offentlige restriktioner, import- eller eksportforbud, naturkatastrofer herunder, men ikke begrænset til jordskælv, stormflod, omfattende oversvømmelse, skypumpe, vulkanudbrud samt udbredt arbejdskonflikt, brand eller lignende, som ikke burde eller kunne være forudset af parterne på tidspunktet for indgåelse af denne aftale.
12. Delvis ugyldighed
12.1 Hvis en eller flere af bestemmelserne i disse salgs- og leveringsbetingelser kendes ugyldige, ulovlige eller uigennemførlige, skal ingen af de øvrige bestemmelsers gyldighed, lovlighed eller gennemførlighed påvirkes eller forringes deraf.
13. Vigtig info
13.1 Der kan I nogle tilfælde forekomme støvgener i eller omkring huse der isoleres.
13.2 Ved Hulmursisolering med EPS (flamingo kugler) samt glas/papiruld må man forvente, at der kan forekomme rester af materiale der flyver rundt i haven en rum tid efter isoleringen er udført.
Det samme gælder ved loftisolering eller andre indendørs isoleringsopgaver. Der kan forekomme støv, som kræver rengøring efter vores besøg. Vi tager altid det grove, men du som kunde står selv for støvsugning samt rengøring af din ejendom.
13.3 Ved fugning af fuger må man forvente en nuanceforskel I forhold til den nuværende fuge. Er huset pudset eller vandskuret lukkes hullerne med alm mørtel hvorefter man selv skal udbedre hullerne. Vi bruger udelukkende grå fuge, ønsker man en fuge I andre farver kan vi godt lave dette mod en merpris dog må man forvente en betydelig farveforskel på den nye fuge I forhold til den gamle.
13.4 Ved en komplet hulmursisolering får man isoleret alle de flader på huset som opvarmes, har man flader som ikke opvarmes som fx. Gavle, læmurer, terrassevægge, altaner, garagevægge eller lignende isoleres disse ikke. Ved isolering gavle, fylder vi gavlen op til der hvor loftisoleringen slutter, men resten af trekanten på gavlen fyldes ikke.
13.5 Ved udførsel af en efterisolering/genopfyldning af hulmuren. Stiller Detalge service ingen garanti for hvor meget eller hvor lidt materiale, der kan blæses ind i hulmuren. Vi ved ganske enkelt ikke på forhånd hvor meget der kan fyldes i, så derfor laver vi altid et fast tilbud, hvor vi alene bære risikoen. På den måde ved vi, at du aldrig står med en extraregning hvis hulmuren viser sig at være næsten helt tom. Omvendt risikere du også at betale en høj pris for at få relativt lidt isolering blæst ind hvis den isolering du har i muren viser sig at være helt tip top!
Det er derfor altid vigtigt du inden bestillingen, gør op med dig selv om du ønsker at få lavet en efterisolering af din hulmur, din beslutning skal træffes ud fra den fornemmelse du har omkring din nuværende isolering, da det stort set er umuligt at vurdere hvor meget der kan blæses ind i hulmuren på forhånd.
13.6 Forhåndsvurdering af vores arbejdere vil ske ud fra 3-4 boreprøver, hvori vi kigger med et kamera, men giver kun et billede af hvordan isoleringen er netop de steder. Ved udførsel af en efterisolering, laver man op til 200 huller i facaden, alt efter husets størrelse. Det kan derfor vise sig efter en boreprøve, at huset næsten ingen isolering har, såvel som at huset kan tage væsentligt mere end forventet.
75-80% af de opgaver vi laver genopfyldning på, viser det sig at huset havde større mangler eller fejl i den tidligere isolering. 20-25% har en perfekt isolering hvor vi ikke kan blæse særlig meget isolering ind.
14. Tvister
13.1 Enhver uenighed eller tvist mellem parterne om forståelsen eller rækkevidden, af disse salgs og leveringsbetingelser, afgøres efter dansk ret. Enhver tvist som ikke kan løses i mindelighed, skal indbringes for retten ved Danmark værneting.
15. Billeder og dokumentation
Ved arbejdets påbegyndelse samt efter endt udførelse, tages der før og efter billeder af de steder, på eller omkring huset, hvor opgaverne udføres. Billederne bruges til at dokumentere, at vi har været hos jer og udført opgaven. Samtidig kan nogle billeder blive brugt på vores hjemmeside og i andet markedsføringsmateriale. Billederne vil ALDRIG blive vist sammen med navne, adresser, telefonnumre, priser eller andre personlige eller personfølsomme oplysninger. Vi tager kun billeder af de steder på huset hvor arbejdet udføres. Hvis du ikke ønsker, at billeder af dit hus skal optræde i vores markedsføring eller på hjemmesiden, bedes du orientere os via mail efter din bestilling.
Som kunde giver du samtykke til, at vi registrerer, opbevarer og benytter de oplyste informationer som e-mail, mobil nr. navn, adresse til digital kommunikation.
Detalge Service
Fugleparken 53,
2690 Karlslunde
Detalge
Alle aftaler indgås med Detalge
- 23 85 02 02
- kontakt@detalge.dk
- 2690 Karlslunde, Danmark
- CVR: 41471786